Narzędzia i usługi
Pozostałe informacje
Pozostałe aktualności
Zmiany w rozkładzie jazdy na Wielkanoc
- 14-03-2024
- Autor: admin
- drukuj
30-lecie sieci EURES dla osób poszukujących pracy
- 01-03-2024
- Autor: admin
- drukuj
Sieć EURES działa we wszystkich państwach członkowskich UE i EFTA. Tworzą ją publiczne służby zatrudnienia państw członkowskich UE i EFTA oraz inne uprawnione organizacje na poziomie lokalnym, regionalnym, krajowym i unijnym, działające w obszarze zatrudnienia. W ramach sieci świadczone są usługi w zakresie unijnego pośrednictwa pracy i informowania w zakresie warunków życia i pracy w państwach członkowskich UE i EFTA. Usługi EURES są ogólnodostępne i skierowane do poszukujących pracy, zainteresowanych wyjazdem do innego państwa członkowskiego w celu podjęcia pracy oraz do pracodawców, którzy chcą prowadzić rekrutację pracowników z innego państwa członkowskiego UE lub EFTA. Usługi sieci EURES dla bezrobotnych i poszukujących pracy są bezpłatne i obejmują:
wsparcie w poszukiwaniu pracy za granicą;
wsparcie w poszukiwaniu pracowników z zagranicy z UE/EFTA;
dostęp do zagranicznych ofert pracy na portalu EURES;
możliwość zamieszczenia CV w bazie na portalu EURES lub pomoc w jego przygotowaniu;
rekrutacje do pracy za granicą w wybranych zawodach;
rekrutacje do pracy w Polsce cudzoziemców z UE/EFTA;
możliwość wzięcia udziału w międzynarodowych targach pracy i innych wydarzeniach rekrutacyjnych na terenie Polski;
dostęp do Europejskich Dni Pracy na terenie Polski oraz za granicą (stacjonarnych i online);
dostęp do informacji o warunkach życia i pracy w UE/EFTA, w tym w Polsce.
wsparcie w poszukiwaniu pracowników z zagranicy z UE/EFTA;
dostęp do zagranicznych ofert pracy na portalu EURES;
możliwość zamieszczenia CV w bazie na portalu EURES lub pomoc w jego przygotowaniu;
rekrutacje do pracy za granicą w wybranych zawodach;
rekrutacje do pracy w Polsce cudzoziemców z UE/EFTA;
możliwość wzięcia udziału w międzynarodowych targach pracy i innych wydarzeniach rekrutacyjnych na terenie Polski;
dostęp do Europejskich Dni Pracy na terenie Polski oraz za granicą (stacjonarnych i online);
dostęp do informacji o warunkach życia i pracy w UE/EFTA, w tym w Polsce.
Rusza kolejny nabór w programie samochodowym PFRON!
- 01-03-2024
- Autor: admin
- drukuj
Więcej informacji:
Zapraszamy do kontaktu z Centrum Informacyjno-Doradczym dla osób
z niepełnosprawnością przy Oddziale PFRON w Zielonej Górze
(tel. 68 422 78 07 lub 25, e-mail: cidon.lubuskie@pfron.org.pl).
z niepełnosprawnością przy Oddziale PFRON w Zielonej Górze
(tel. 68 422 78 07 lub 25, e-mail: cidon.lubuskie@pfron.org.pl).
Bezpłatne badania mammograficzne
- 27-02-2024
- Autor: admin
- drukuj
LXX sesja nadzwyczajna Rady Miejskiej Otyń
- 26-02-2024
- Autor: admin
- drukuj
Obrady LXX sesji nadzwyczajnej Rady Miejskiej Otyń odbędą się 27 lutego 2024 r. o godz. 8.00 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Otyniu.
Proponowany porządek obrad:
1. Otwarcie LXX nadzwyczajnej Sesji Rady Miejskiej Otyń i stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Przyjęcie porządku obrad LXX nadzwyczajnej Sesji Rady Miejskiej Otyń.
3. Projekt uchwały Rady Miejskiej Otyń w sprawie: zmiany uchwały budżetowej Gminy Otyń na rok 2024.
4. Projekt uchwały Rady Miejskiej Otyń w sprawie: zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Otyń na lata 2024-2028.
5. Projekt uchwały Rady Miejskiej Otyń w sprawie: wstępnej lokalizacji przystanku komunikacyjnego na drodze powiatowej nr 1028F w miejscowości Bobrowniki, Gmina Otyń.
6. Projekt uchwały Rady Miejskiej Otyń w sprawie: wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy nieruchomości na okres 10 lat w trybie bezprzetargowym.
7. Projekt uchwały Rady Miejskiej Otyń w sprawie: warunków udzielania bonifikat i wysokości stawek procentowych bonifikat od ceny nieruchomości gruntowej sprzedawanej jej użytkownikowi wieczystemu.
8. Projekt uchwały Rady Miejskiej Otyń w sprawie: przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych w miejscowości Niedoradz.
9. Projekt uchwały Rady Miejskiej Otyń w sprawie: uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miejscowości Niedoradz.
10. Zamknięcie LXX nadzwyczajnej Sesji Rady Miejskiej Otyń.
Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej
/-/ Tomasz Jędraszak
LXIX Sesja Rady Miejskiej Otyń
- 19-02-2024
- Autor: admin
- drukuj
Obrady LXIX sesji Rady Miejskiej Otyń odbędą się 22 lutego 2024 r. o godz. 8.00 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Otyniu
Proponowany porządek obrad
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Przyjęcie porządku obrad LXIX Sesji Rady Miejskiej Otyń.
3. Informacje Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie pomiędzy sesjami.
4. Sprawozdania z działalności komisji stałych Rady Miejskiej Otyń.
5. Sprawozdanie Burmistrza Otynia z działań podejmowanych między sesjami.
6. Interpelacje i zapytania radnych.
7. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
8. Projekt uchwały Rady Miejskiej Otyń w sprawie: zmiany uchwały budżetowej Gminy Otyń na rok 2024.
9. Projekt uchwały Rady Miejskiej Otyń w sprawie: wstępnej lokalizacji przystanku komunikacyjnego na drodze powiatowej nr 1028F w miejscowości Bobrowniki, Gmina Otyń.
10. Projekt uchwały Rady Miejskiej Otyń w sprawie: wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy nieruchomości na okres 10 lat w trybie bezprzetargowym
11. Projekt uchwały Rady Miejskiej Otyń w sprawie: warunków udzielania bonifikat i wysokości stawek procentowych bonifikat od ceny nieruchomości gruntowej sprzedawanej jej użytkownikowi wieczystemu.
12. Projekt uchwały Rady Miejskiej Otyń w sprawie: przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych w miejscowości Niedoradz.
13. Projekt uchwały Rady Miejskiej Otyń w sprawie: uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miejscowości Niedoradz.
14. Projekt uchwały Rady Miejskiej Otyń w sprawie: zatwierdzenia planów pracy komisji stałych Rady Miejskiej Otyń na 2024 rok.
15. Przyjęcie Planu Pracy Rady Miejskiej Otyń na 2024 rok.
16. Przyjęcie harmonogramu spotkań komisji stałych Rady Miejskiej Otyń na 2024 rok.
17. Wolne wnioski i informacje.
18. Przyjęcie protokołu z obrad LXVII i LXVIII Sesji Rady Miejskiej Otyń.
19. Zamknięcie LXIX Sesji Rady Miejskiej Otyń.
Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej
/-/ Tomasz Jędraszak
/-/ Tomasz Jędraszak
Inwentaryzacja budynku w CEEB
- 15-02-2024
- Autor: admin
- drukuj
Nabór do programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością”
- 06-02-2024
- Autor: admin
- drukuj
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Otyniu z siedzibą w Niedoradzu ogłasza nabór wniosków do realizacji Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2024 finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego
Podstawa prawna Programu
Minister Rodziny i Polityki Społecznej, zwany dalej ”Ministrem”, na podstawie art. 7 ust.5 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o Funduszu Solidarnościowym(Dz. U. z 2023 r., poz. 647,1407 i 1429) ogłosił nabór wniosków na realizację Programu ”Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnościami” – edycja 2024, zwanego dalej „Programem”.
Cel programu:
- poprawa jakości życia osób niepełnoprawnych, w szczególności poprzez umożliwienie im jak najbardziej niezależnego życia;
- wsparcie osób niepełnosprawnych oraz zapewnienia pomocy adekwatnej do potrzeb;
- uczestnictwo osób niepełnosprawnych w wydarzeniach społecznych, kulturalnych, rozrywkowych lub sportowych itp.;
- dofinansowania jednostek samorządu terytorialnego w ramach realizowanych zadań mających na celu wsparcie społeczne osób niepełnosprawnych;
- zwiększenie wsparcia asystenckiego dla niepełnosprawnych uczniów
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, także w innych wymiarach życia
i funkcjonowania społecznego.
Kto może zostać uczestnikiem Programu:
- dzieci do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie
ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz - osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie
o niepełnosprawności: o stopniu znacznym lub o stopniu umiarkowanym, lub traktowane na równi do wymienionych zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
Kto może zostać asystentem?
- Osoby posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji
w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta; - Osoby posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu
- Osoby wskazane przez uczestnika Programu lub jego opiekuna prawnego, które nie są członkami rodziny osoby z niepełnosprawnością, pod warunkiem złożenia wypełnionego załącznika nr 4.
Kto nie może zostać asystentem?
- Osoby faktycznie zamieszkujące razem z uczestnikiem Programu,
- Osoby będące członkami rodziny (rodzice i dzieci, rodzeństwo, wnuki, dziadkowie, teściowie, macocha, ojczym oraz inne osoby pozostające
we wspólnym gospodarstwie domowym z Uczestnikiem Programu); - Opiekunowie prawni,
- Osoby nie posiadające żadnego przygotowania do realizacji usług asystencji osobistej.
Na czym polegają usługi asystencji osobistej?
Usługi w szczególności mogą polegać na pomocy asystenta w:
- Wsparciu Uczestnika Programu w czynnościach samoobsługowych w tym utrzymaniu higieny osobistej;
- Wsparciu Uczestnika Programu w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie;
- Wsparciu Uczestnika Programu w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;
- Wsparciu Uczestnika Programu w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem.
Kiedy asystent może świadczyć usługi?
- 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
Rodzaj usług i ich zakres godzinowy przypadający na 1 Uczestnika Programu uzależniony jest od osobistej sytuacji osoby z niepełnosprawnością, z uwzględnieniem stopnia i rodzaju niepełnosprawności Uczestnika Programu.
Ważne!
W czasie korzystania z usług asystenta nie mogą być świadczone – w tych samych godzinach – usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze.
Asystent realizuje usługi na rzecz osoby z niepełnosprawnością zgodnie z jego decyzją lub decyzją opiekuna prawnego, a nie dla poszczególnych członków rodzin osoby z niepełnosprawnością.
Zadaniem asystenta nie jest podejmowanie decyzji za osobę z niepełnosprawnością, lecz wyłącznie udzielenie jej pomocy lub wsparcia w realizacji osobistych celów.
Czas trwania programu
- od 1 marca 2024 r. do 31 grudnia 2024 r.
Uwaga!
Uczestnik (bez względu na sytuację materialną) nie ponosi odpłatności za udział
w Programie
w Programie
Załączniki do pobrania dla Uczestnika Programu:
- Karta zakresu czynności https://www.otyn.pl/system/pobierz.php?id=1274
- Karta zgłoszenia https://www.otyn.pl/system/pobierz.php?id=1275
- Klauzula Rodo Ministra https://www.otyn.pl/system/pobierz.php?id=1276
- Oświadczenie o wyborze asystenta https://www.otyn.pl/system/pobierz.php?id=1277
- Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych https://www.otyn.pl/system/pobierz.php?id=1278
UWAGA! Rekrutacja do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej oraz do klas pierwszych szkół podstawowych na rok szkolny 2024/2025
- 31-01-2024
- drukuj
odbywa się za pomocą
elektronicznego systemu rekrutacji.
Rekrutacja do przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej odbywa się na wolne miejsca.
Podstawą kontunuowania przez dziecko edukacji w przedszkolu lub oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej jest złożenie przez rodziców woli kontynuacji edukacji przedszkolnej na kolejny rok szkolny.
Oświadczenie można składać w dniach od 01.02.2024 r. do 01.03.2024 r. w formie elektronicznej na stronie
Rekrutacja do klas pierwszych odbywa się również pod powyższym linkiem.
Rekrutacja dzieci do przedszkoli publicznych i oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej zostanie przeprowadzona w dniach od 04.03.2024 r. do 29.03.2024 r. przy wsparciu elektronicznego systemu rekrutacji
z wykorzystaniem jednolitych kryteriów naboru do wszystkich placówek prowadzonych przez gminę Otyń.
Spełnienie przez kandydatów kryteriów ustawowych oraz ustalonych przez JST podlega weryfikacji przez komisję rekrutacyjną powołaną przez dyrektora szkoły.
W procesie rekrutacji będą brały udział tylko te dzieci, dla których „Wniosek" zostanie wypełniony w wersji elektronicznej, wydrukowany oraz dostarczony wraz z załącznikami, w formie papierowej z podpisem rodziców do odpowiedniego dyrektora szkoły na terenie gminy Otyń w terminie od 04.03.2024 godz. 8.00 do 29.03.2023 r. godz. 15.00.
Proces ten nie dotyczy osób, które składają wniosek w formie elektronicznej z PROFILEM ZAUFANYM (instrukcja jak zalogować się przez Profil Zaufany znajduje się na stronie https://otyn.rekrutacje.edu.pl/rejestracja zakładka „Instrukcja dla rodziców”
Po tym terminie nie będzie możliwe wprowadzenie nowych wniosków.
Próba wprowadzenia kolejnego wniosku zostanie automatycznie zablokowana.
W sytuacji braku możliwości dostępu do Portalu dla Rodziców i wydrukowania Wniosku, placówka stworzy możliwość dopełnienia ww. formalności w siedzibie placówki.
Wypełniając „Wniosek" należy wskazać przedszkole, oddział przedszkolny w szkole podstawowej do którego chcecie Państwo zapisać dziecko. Informacja o placówkach znajduje się na Portalu dla Rodziców. Proces rejestracji użytkownika jest niezbędny w celu przeprowadzenia procesu złożenia wniosku rekrutacyjnego.
Zakładanie konta realizowane jest pod przyciskiem UTWÓRZ KONTO. Proces zakładania konta składa się z 4 kroków. W celu zapewnienia najwyższego bezpieczeństwa niezbędne jest podanie numeru telefonu na który przychodzić będą SMSy autoryzacyjne oraz konieczne jest także wybranie obrazka bezpieczeństwa.
Po zdefiniowaniu wszystkich wymaganych danych (email i hasło) w następnym kroku otrzymamy informację o wysłaniu linku aktywacyjnego na wskazany adres e-mail.
UWAGA: Mail może trafić do SPAMu.
Po weryfikacji emaila możemy logować się do systemu.
Sposób dokumentowania informacji zawartych we wniosku rekrutacyjnym zgodnie z założeniami zawartymi w ustawie Prawo oświatowe oraz w uchwałach Rady Miejskiej Otyń.
Zgodnie z art. 150 ust. 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (t.j.Dz. U. z 2023 r., poz. 900 ze zm.), oświadczenia składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.
Przewodniczący komisji rekrutacyjnej może żądać dokumentów potwierdzających okoliczności zawartych w oświadczeniach, w terminie wyznaczonym przez przewodniczącego, lub może zwrócić się do Burmistrza Otynia, o potwierdzenie tych okoliczności w trybie KPA.
W celu potwierdzenia okoliczności zawartych w oświadczeniach, Burmistrz Otynia korzysta z informacji, które zna z urzędu lub może wystąpić do instytucji publicznych o udzielenie informacji, o okolicznościach zawartych w oświadczeniach, jeżeli instytucje te posiadają takie informacje. Oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka może być zweryfikowane w drodze wywiadu, o którym mowa w art. 23 ust. 4a ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych. Do prowadzenia spraw, o których mowa powyżej Burmistrz Otynia może upoważnić pracownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Otyniu z siedziba w Niedoradzu.
Wyniki rekrutacji
- Publikacja list dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do danej placówki w systemie elektronicznym nastąpi w dniu 18.04.2024 r. godz. 14.00.
Informację o wynikach rekrutacji w placówce rodzice uzyskają również logując się na stronie internetowej Portalu dla Rodziców. - W przypadku, gdy dziecko zostanie zakwalifikowane do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej, rodzice zobowiązani są do potwierdzenia woli korzystania z usług tej placówki w terminie 18.04.2024 r. od godz. 14:00 do 26.04.2024 r. godz. 15:00. Potwierdzenie można dokonać w Portalu dla Rodziców.
- Niepotwierdzenie woli w podanym terminie jest równoznaczne z rezygnacją z miejsca w placówce.
- Dnia 29.04.2024 r. w poszczególnych placówkach uczestniczących w rekrutacji zostaną wywieszone listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do przedszkola lub oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych.
Rekrutacja uzupełniająca
W terminie od 17.05.2024 r. do 03.06.2024 r. odbędzie się postępowanie uzupełniające – szczegóły w harmonogramie rekrutacji.
UWAGI:
Dane osobowe zawarte w przedkładanej dokumentacji podlegają ochronie zgodnie z obowiązującymi przepisami i z zachowaniem należytej staranności.
LXVIII nadzwyczajna sesja Rady Miejskiej Otyń
- 29-01-2024
- Autor: admin
- drukuj
Obrady LXVIII nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej Otyń odbędą się 31 stycznia 2024 r. o godz. 7.30 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Otyniu.
Proponowany porządek obrad
1. Otwarcie LXVIII nadzwyczajnej Sesji Rady Miejskiej Otyń i stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Przyjęcie porządku obrad LXVIII nadzwyczajnej Sesji Rady Miejskiej Otyń.
3. Projekt uchwały Rady Miejskiej Otyń w sprawie: ustanowienia wieloletniego programu osłonowego w zakresie dożywiania „ Pomoc gminy w zakresie dożywiania” na lata 2024-2028.
4. Projekt uchwały Rady Miejskiej Otyń w sprawie: podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do korzystania z pomocy społecznej i zasad zwrotu wydatków za udzielone świadczenia w formie posiłku, świadczenia pieniężnego w postaci zasiłku celowego na zakup posiłku lub żywności oraz świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych dla osób objętych wieloletnim programem rządowym „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2024-2028.
5. Projekt uchwały Rady Miejskiej Otyń w sprawie: ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla strażaka ratownika Ochotniczych Straży Pożarnych w gminie Otyń za wykonywanie zadań innych niż działanie ratownicze.
6. Projekt uchwały Rady Miejskiej Otyń w sprawie: ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla strażaków ratowników Ochotniczych Straży Pożarnych za udział w działaniu ratowniczym, akcji ratowniczej, szkoleniu lub ćwiczeniu.
7. Zamknięcie LXVIII nadzwyczajnej Sesji Rady Miejskiej Otyń.